Mam haka na raka

0

Zespół z I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Staszica w Lublinie został zwycięzcą II edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”. Na podstawie autorskiego projektu licealistów zrealizowana zostanie ogólnopolska społeczna kampania reklamowa. Latem zobaczymy ją w mediach.

Podczas uroczystej gali finałowej, która odbyła się w Teatrze Capitol, przyznano nagrody w konkursie „Znajdź Haka na Raka”. Już po raz drugi wyłoniono najlepszy projekt kampanii promującej zachowania zapobiegające rozwojowi nowotworów. Tematem tegorocznej edycji była profilaktyka raka szyjki macicy. Do rywalizacji przystąpiło 101 zespołów. Spośród nich, do drugiego etapu jury zakwalifikowało 10 najlepszych projektów.

Zwycięski zespół pochodzi z województwa lubelskiego. Hasło ich kampanii społecznej to „Nie pakuj się do trumny, zrób cytologię”. W spocie telewizyjnym widać kobietę, która pakuje się jakby gdzieś wyjeżdżała. Dopiero w kolejnym ujęciu, gdy kamera oddala się, widać, że pakuje się do trumny, ponieważ zaniedbała badania profilaktyczne.

„Kampania zespołu z Lublina jest przemyślana, spójna, na poważnym profesjonalnym poziomie. Widać w niej duży potencjał. Jest zadziorna, ale i zapamiętywalna. Wierzymy, że zadziała” – mówi Jacek Pawlak z Agencji touchpoint RC, przewodniczący Jury Konkursu „Znajdź Haka na Raka”.

Drugie miejsce w konkursie zajęła drużyna z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 w Krośnie. Trzecią nagrodę Jury przyznało I Liceum Ogólnokształcącemu im. Mieszka I w Zawadzkiem. Projekt tego zespołu został też wyróżniony Nagrodą Publiczności w ogólnopolskim głosowaniu internetowym.

Zwycięską kampanię będzie można zobaczyć już w sierpniu na terenie całego kraju. Merytoryczną opiekę nad realizacją programu sprawuje Polska Unia Onkologii. Partnerem strategicznym programu jest firma GlaxoSmithKline. Honorowy patronat nad programem „Mam Haka na Raka” objęli Minister Zdrowia, Minister Edukacji, Rzecznik Praw Dziecka, Polskie Towarzystwo Ginekologiczne oraz Przewodniczący Sejmowej i Senackiej Komisji Zdrowia.

Szczerze gratuluję młodzieży z Lublina zasłużonej wygranej. Moje uznanie jest tym większe, iż poziom nadesłanych prac konkursowych był wysoki, a temat profilaktyki raka szyjki macicy jest szczególnie trudny. Jestem przekonany, że zwycięska kampania zmierza w dobrym kierunku i że uda nam się wspólnie przekonać kobiety, że regularne wykonywanie badań cytologicznych jest bardzo ważne, by ochronić ich zdrowie a nawet życie – powiedział Jerzy Toczyski, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny GlaxoSmithKline Pharmaceuticals, partnera strategicznego programu.

Druga edycja „Mam Haka na Raka” to kolejny krok naprzód w walce z nowotworami. Biorąc pod uwagę osiągnięcia młodzieży oraz jej ogromne zaangażowanie w realizację programu warto zauważyć, że program przyczynia się nie tylko do kształtowania w społeczeństwie postaw prozdrowotnych, ale też postaw obywatelskich, których wciąż tak bardzo brakuje w Polsce.

Copyright © 2009 Hill and Knowlton
Projekt i wykonanie: discipline media group

Partner merytoryczny

Partner strategiczny

Partnerzy honorowi

Przewodniczący Senackiej Komisji Zdrowia
Władysław Sidorowicz

Przewodniczący Sejmowej Komisji Zdrowia
Bolesław Piecha

Partnerzy programu

Patroni medialni