Od 11 do 16 maja możecie głosować na Waszym zdaniem, najlepszy projekt kampanii społecznej. Klikając na poszczególne szkoły możecie zobaczyć prace, obejrzeć film i posłuchać spotu radiowego. Głos oddajemy poprzez kliknięcie „GŁOSUJ” w panelu każdej szkoły. Projekt kampanii, który otrzyma największą liczbę głosów, podczas Gali Finałowej otrzyma Nagrodę Publiczności.
Zapraszamy do głosowania!
I Liceum Ogólnokształcące w Miliczu
Profilaktyka jest PROSTA, TAto! Twoja i moja prostata jest ważna dla całego świata.
Opis kampanii
Hasło naszej kampanii jest bardzo proste, ale szczere i dosłowne. Mówi o tym, jak ważna jest miłość, zdrowie i rodzina. Z dwóch słów tworzy się słowo PROSTATA, co ma być charakterystyczne dla tej kampanii, bo właśnie tegoroczna kampania jest poświęcona raku prostaty. Jakość plakatu nie jest ciekawa, ale bardzo ciężko było nam znaleźć zdjęcie rentgenowskie człowieka. Mamy jednak nadzieję, że zarys plakatu będzie widoczny.
V Liceum Ogólnokształcące w Piotrkowie Tryb.
Nie oddawaj życia z moczem – kontroluj prostatę!
Opis kampanii
Mężczyzna wchodzi do toalety, zamyka za sobą drzwi, podnosi deskę ubikacji i zaczyna oddawać mocz. Nagle w muszli dostrzega obrazy. Przedstawiają one jeden, zwykły dzień jego życia w przyspieszonym tempie. Widzi siebie wstającego rano, myjącego się, podczas jazdy samochodem, w pracy, podczas obiadu i spaceru z dziećmi. W każdej tej sytuacji towarzyszy mu chęć skorzystania z toalety. Dostrzega ją wszędzie.
Ostatnia wizja przedstawia kościół przepełniony ludźmi wśród których jest jego rodzina pogrążona w żałobie, płacząca nad trumną. Pochyla się nad muszlą aby przyjrzeć się osobie w trumnie. I w tym momencie zamyka się wieko trumny. Zaraz po nim opada deska klozetowa. Słychać i widać hasło. Na koniec występuje dźwięk spuszczanej wody.
Wstyd niech umrze – Ty żyj dalej! Zadbaj o swoją męskość!
Opis kampanii
Skupiliśmy się głównie na największym problemie jakim jest wstyd. Naszym pomysłem chcieliśmy pokazać wstyd jaki okazują mężczyźni nawet do najbliższej osoby. Wstyd mężczyzn nie dotyczy tylko badań lecz także samej rozmowy o dolegliwościach. Podczas rozmowy mężczyzna próbuje znaleźć jakikolwiek pretekst aby nie pójść na badania i ominąć temat rozmowy. Chcielibyśmy przełamać ludzki wstyd w stosunku do tak oczywistych rzeczy jakimi są badania profilaktyczne. Wstyd ogranicza nas i nasze działania, chcemy to zmienić.

III Liceum im. Cypriana Kamila Norwida w Koninie
Nie czas umierać. Badaj prostatę.
Opis kampanii
Wzrost świadomości zdrowotnej oraz przełamanie tabu chorób nowotworowych wśród społeczeństwa. Reklama ma zachęcić mężczyzn do stosowania zasad profilaktyki – badania prostaty.
Plakaty
Spot radiowy
Spot TV
Zespół Szkół Nr 2 im. prof. J. Groszkowskiego
Pozwól swojemu mężczyźnie nosić spodnie.
Opis kampanii
Projekt naszej kampanii nie bez powodu skierowany jest do kobiet. Wiele osób uświadamiało nas, że to w większości kobiety namawiają swoich partnerów do wizyty u urologa. W naszym założeniu jest ukazanie kobiet, które nie radzą sobie z codziennymi obowiązkami po stracie ukochanego męża i ojca, który zmarł z powodu późno wykrytego raka prostaty przez co danie do zrozumienia, że płeć żeńska też może zapobiegać rozwojowi raka stercza u swoich partnerów. Kampania daje możliwość dotarcia do wielu osób poprzez spot radiowy, telewizyjny/internetowy oraz plakat.
Plakaty
pozwól swojemu mężczyźnie załatwiać męskie sprawy, raz w roku zaprowadź go do Urologa. Wcześnie wykryty rak prostaty jest w 100 % wyleczalny.
Spot radiowy
Spot TV
XXIII Liceum Ogólnokształcące im.ks.prof. J.Tischnera
Rak prostaty = zmowa milczenia?
Opis kampanii
Hasło naszej kampanii: „Rak prostaty = zmowa milczenia?” wyraża niechęć i wstyd mężczyzn do rozmawiania o problemie jakim jest ta choroba. Akcja spotu reklamowego toczy się w łazience, gdzie spotyka się pięciu mężczyzn z różnych grup społecznych (biznesman, ksiądz, motocyklista, „lowelas” oraz przeciętny mężczyzna), co ma na celu ukazanie, że to zjawisko dotyczy wszystkich. Czterech z nich ma zaklejone usta. Tylko jeden – przeciętniak – zrywa „zmowę milczenia” i przemawia do innych, by poszli w jego ślady i zrobili badania profilaktyczne. Spot radiowy wzorowałyśmy na spocie TV. Użyłyśmy dźwięków zapinania rozporków i oddawania moczu. Plakat zaś ukazuje tych samych mężczyzn na tle łazienki. Cztery postacie są rozmyte i niewyraźne, co sugeruje, że mogą być one w grupie ryzyka a nie mówiąc o problemie i nie badając się może ich dosięgnąć śmierć z powodu nieleczonej choroby. Chcemy zastrzec wizerunek osób uczestniczących w naszej kampanii reklamowej.
Plakaty
Spot radiowy
Spot TV
Zespół Szkół Zawodowych im. Bohaterów II Armii Wojska Polskiego w Zgorzelcu
Wybierz dobrą drogę. Rak prostaty to nie wyrok. Badaj się!
Opis kampanii
Rak prostaty jest chorobą bardzo groźną i niestety bardzo częstą: stanowi jedną z głównych przyczyn śmierci. Według statystyk u ludzi występuje ponda sto różnych odmian raka, określanych według narządów lub tkanek, w których powstają. Rak prostaty jest złośliwym nowotworem układu moczowo-płciowego, który atakuje mężczyzn powyżej 45 roku życia.
Spot radiowy
Najwyższy czas na pierwszy raz.
Opis kampanii
Rozpoczynając naszą przygodę z „Mam haka na raka” miałyśmy mnóstwo pomysłów, które z całych sił chciałyśmy wcielić w życie. Kiedy jednak nastała pora tworzenia kampanii reklamowej, nagranie ciekawego i trafiającego do starszych mężczyzn spotu okazało się nie lada wyzwaniem. Jednak dzięki dobrej organizacji i pomocy kilku osób, zdołałyśmy stworzyć reklamę, która, mamy nadzieję, uświadomi panom wagę przeprowadzania badań urologicznych. W tegorocznej kampanii nasza drużyna postanowiła wypromować hasło „Najwyższy czas na pierwszy raz”. Ma ono wielorakie znaczenie, jednak jego sedno stanowi pierwsza wizyta u urologa, która powinna być dla każdego mężczyzny tak samo ważnym i niezwykłym wydarzeniem jak pierwszy pocałunek czy też zdobycie pierwszej pracy.
Plakaty
Spot TV
Zespół Szkół Zawodowych Nr 2 w Ostrołęce
Rak prostaty to cios poniżej pasa. Nie dopuść do walki – przebadaj się.
Opis kampanii
Kampania „Ring” ma przekazać, że rak powinien straszyć bardziej niż doradca i zachęcić do badań profilaktycznych zanim dojdzie do najgorszego.
Plakaty
Plakat przedstawia ring na którym walkę toczy mężczyzna i rak „RACZYDŁO”. Mężczyzna wyraźnie jest przerażony > jest to symbol strach przed chorobą, wyniku badań i wstydu jaki temu towarzyszy. Przeciwko niemu staje wielki rak przedstawiający w taki sposób, aby symbolizował przewagę nad mężczyzną, który nie idąc na badania zwiększa ryzyko śmierci. Nad rysunkiem hasło: „Rak prostaty to cios poniżej pasa. Nie dopuść do walki- przebadaj się”.
Niech badanie gruczołu prostaty wpisze się na stałe w rytm twojego życia.
Opis kampanii
Bohaterem spotu jest mężczyzna w sile wieku a zarazem już potrzebujący dokonać pierwszej wizyty kontrolnej u urologa, czyli ma około 45 lat. Wiecznie zapracowany biznesmen, ale świadomy ile może stracić jeśli spadnie na niego niespodziewana choroba. Początkowo, gdy widzimy go zapełniającego właśnie regularnie swój rozkład godzin, myślimy: „Ach to ten, który wiecznie nie ma czasu i zrobi wszystko, by się nie przebadać”. Ale okazuje się, że się mylimy i mile rozczarowujemy. Nasz bohater już wcześniej zamówił wizytę u urologa.
On wie, że trzeba zmagać się z problemami a nie od nich uciekać. To dojrzały inteligent, w którego domu otwarcie mówiło się o trudnych sprawach. Wie, że to nic przyjemnego, ale jest otwarty na problem. Po oglądnięciu spotu i usłyszeniu końcowego hasła widz zdaje sobie sprawę, że nie ma potrzeby chować głowy w piasek, skoro nawet biznesmen (a może właśnie przede wszystkim on) nie wstydzi i nie boi się przebadać. Taka postawa naszego dzielnego mężczyzny przekonuje, że takie badanie to rzecz normalna, nic wielkiego a końcowe hasło: „Niech badanie gruczołu prostaty wpisze się na stałe w rytm twojego życia” dodaje, że badanie powinno w pewnym wieku być wykonywane regularnie.