III Liceum Ogólnokształcące im. Bohaterów Westerplatte w Gdańsku – Mam haka na raka

0
  • przeczytaj informacje o zespole
  • zagłosuj na ten zespół

Nasz projekt kampanii reklamowej ma charakter koncepcyjny, opisowy aczkolwiek pokusiłyśmy się o próbę schematycznej wizualizacji. Uznałyśmy, że porywanie się na realizację/nagrywanie filmu (zwłaszcza, że nasz pomysł wymaga efektów specjalnych) czy szukanie „aktorek” do radia, które nie uczynią spota groteskowym, nie ma sensu, chciałyśmy też stworzyć możliwość użycia wyobraźni oraz nie zamykać drogi pewnym zmianom „kosmetycznym” projektu.

Kampanię rozumiemy jako kompleksowe, długofalowe i wielomodalne oddziaływanie w celu zmiany postawy dlatego też nasz pomysł – the big idea – przedstawiłyśmy w różnych formach, aby dotrzeć do różnych odbiorców oraz „zmagać się” z różnymi aspektami problemu. Zmiana postawy to proces trudny, dlatego rozplanowałyśmy w czasie fazy kampanii i w przemyślany sposób ustaliłyśmy pewną sekwencję poszczególnych komunikatów, które mają spełnić konkretną rolę.

Nasza analiza problemu.

W celu zweryfikowania hipotez dotyczących powodów, dla których kobiety się regularnie nie badają, które zostały postawione w „briefie” oraz żeby poznać bliżej grupę docelową przeprowadziłyśmy kilkadziesiąt rozmów z różnymi kobietami oraz stworzyłyśmy krótką ankietę, którą wypełniło ponad 50 kobiet, w różnym wieku, o różnym wykształceniu. Statystycznie rzecz ujmując nie było to badanie najbardziej poprawne, ale skłoniło nas do refleksji i pozwoliło ukierunkować myślenie. Wnioski, które można wyciągnąć na podstawie rozmów i ankiet są następujące : poprzednie kampanie promujące profilaktykę były niezauważalne, ogólne, nie dające konkretnych informacji, kobiety mówią że: wolę nie myśleć, nie wiedzieć mówić, co ma być to będzie, jak mam zachorować to zachoruję. Używają wyparcia oraz różnego typu racjonalizacji – nie mam czasu, mnie to nie dotyczy, nie warto. Ponadto rak kojarzy się tylko ze śmiercią – kobiety nie wierzą, że raka wcześnie wykrytego można wyleczyć. Kobiety nie wykonują samobadania, najczęściej jako powód podają brak czasu i wiedzy, nikt im nie wyjaśnił jak mają to robić. Przy dokładnym obejrzeniu każdego szkicu i wczytaniu się w opisy można dostrzec nasz misterny plan zmiany wyżej wymienionych postaw, przekonań oraz odczytać przekaz, zrozumieć cel każdego użytego słowa, metafory, obrazu w naszej kampanii, które sprytnie mają „wykiwać” mechanizmy obronne, lęk i ostatecznie tego przeklętego RAKA

Materialy:

Faza I – kogo brakuje

Faza I – kogo brakuje 1

Faza I – kogo brakuje 2

Faza I – kogo brakuje 3

Faza I – kogo brakuje 4

Faza I – kogo brakuje 5

Faza II kogo brakuje

Faza III – zwierzenia

Faza III – zwierzenia

Faza III – zwierzenia

Faza III – zwierzenia

Faza I – bilboard

Faza I – bilboard

Faza I – bilboard

Faza I – bilboard

Faza II – bilboard

Faza II – bilboard

Faza II – bilboard

Faza II – bilboard

Faza II – metafora

Faza II – metafora

Faza II – metafora

Bilbord przypomonacz

Bilbord przypomonacz

Haslo – logo

Ostatnio na forum

  • Praca na wakacje! – atk, 26 lipca 2008 08:05
    PRACA NA WAKACJE! Poszukujemy osób chętnych do pracy w charakterze sprzedawcó…
  • Szkolenia/ kursy dla… – ~luna, 22 lipca 2008 15:22
    Zatem pozdawiam Dolny Śląsk:) Umijętny wybór to gwarancja sukcesu. Tyle, że …
  • Finał, czyli kto ma … – totencham, 08 lipca 2008 23:14
    A to świntuchy!