Zespół Szkół Licealnych i Technicznych im. Stanisława Staszica w Gubinie

przez | Sierpień 14, 2019

GŁÓWNE ZAŁOŻENIE

Naszym celem jest trafienie do mężczyzn, gdyż umożliwia to przełamanie bariery wiekowej. Każdy mężczyzna bez względu na wiek i pochodzenie ma bliską sobie kobietę: matkę, żonę, siostrę… W dzisiejszych czasach przeciętna kobieta zajmuje się nie tylko domem ale i pracą. Mówimy zatem mężczyznom: „Ona pamięta o wszystkim innym, Ty pamiętaj o niej” Chcemy zmienić tok myślenia, który pozostawia nas w przeświadczeniu, że nowotwór piersi dotyka tylko kobiety. „Co roku około 5000 mężczyzn z powodu raka piersi traci bliskie sobie kobiety.” Naszym założeniem jest uświadomienie mężczyzn w Polsce, że mają wpływ na powyższą statystykę.

GRUPA DOCELOWA

Postanowiłyśmy w dość oryginalny i niekonwencjonalny sposób stworzyć naszą kampanię. Dlatego właśnie, jako grupę docelową obrałyśmy mężczyzn, a nie jak wydawałoby się to oczywiste – kobiety. W naszych reklamach grupę tę reprezentuje czterech skrajnie różniących się od siebie mężczyzn. Ksiądz – postać nie kojarząca się zupełnie z problemem raka piersi. Dzięki temu, w jaki sposób została ona przez nas przedstawiona, urząd księdza nie tylko zaskakuje przeciętnego Polaka widzącego bilbord czy reklamę TV, ale też zmienia jego pogląd na osobę kapłana. Ksiądz postawiony obok innych mężczyzn również posiada bliską sobie kobietę (np. siostrę), o którą powinien dbać, na którą powinien mieć wpływ. Młody – poprzez osobę młodego chłopaka staramy się dotrzeć do tych, którym mogłoby się wydawać, że poruszany problem ich nie dotyczy. Młody symbolizuje tu pełnię życia oraz radość z niego, ale również uświadamia podobnym mu, że powinni troszczyć się o zdrowie bliskich kobiet. Kloszard – dzięki ukazaniu tej osoby mówimy wyraźnie, że problem nowotworu piersi tyczy się każdej warstwy społecznej. Uderzenie w świadomość mężczyzny zadbanego, że skoro kloszard może troszczyć się, to i on musi zająć się zdrowiem bliskiej osoby. Stary – postać ta wydaje się nam oczywista, ponieważ jak wiemy na nowotwór piersi najbardziej narażone są kobiety po 45.roku życia. Chcieliśmy w ten sposób uzupełnić zestaw kontrastujących ze sobą postaci. Działając na męskie ego w taki sposób mówimy Panom: jesteś ważny, masz wpływ, zrób coś, „Bo kto jeśli nie Ty uchroni ją przed nowotworem piersi?!”

Nasza kampania jest czytelna, prosta i klarowna, a jednak zmusza mężczyzn do myślenia. Wyolbrzymia ona rolę mężczyzny w misji dotyczącej opieki „silnego i jakże troskliwego faceta” nad „bezbronną i zapracowaną kobietą”. Jest to zabieg mający na celu podziałanie na psychikę mężczyzn i zmotywowanie ich do działania. Nie zapominajmy również o fakcie, że „każdy mężczyzna to duże dziecko”, które należy w odpowiedni sposób zachęcić do czynów, za które gwarantowana jest nagroda w postaci wdzięczności, a nawet Życia bliskiej kobiety.

MANEKINY SKLEPOWE

1.Przedstawienie manekinów (np. reklamujących bieliznę) bez jednej piersi.
2.Umieszczony w widocznym miejscu (centrum handlowe, dworzec, pub, stadion piłkarski) wizerunek ogromnej (np. plastikowej) połowy stanika opatrzonej w napis „Zacznij kupować bliskiej kobiecie taki stanik lub namów ją w końcu do badań mammograficznych”
3.Manekiny/marionetki czterech mężczyzn ukazujące postawy: „Nic nie widziałem”(z zasłoniętymi oczami), „Nic nie słyszałem”(z zasłoniętymi uszami), „Nic nie mówiłem”(z zasłoniętymi ustami), „Nic nie zrobiłem”(ze związanymi dłońmi), a przy nich napis: „Podejmij działanie. Uchroń bliską Ci kobietę przed rakiem piersi, nim będzie za późno”
4.Manekiny/marionetki czterech kobiet, pozbawione jednej piersi, ukazujące postawy: „Nic nie widziałam”(z zasłoniętymi oczami), „Nic nie słyszałam”(z zasłoniętymi uszami), „Nic nie mówiłam”(z zasłoniętymi ustami), „Nic nie zrobiłam”(z zawiązanymi dłońmi), a przy nich napis: „Nie zamykaj się na informacje. Zbadaj się, nim będzie za późno”