Mam haka na raka

0

18 sierpnia 2008 r. rusza ogólnopolska kampania społeczna realizowana w ramach Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży MAM HAKA NA RAKA. Kampania promująca profilaktykę raka piersi wśród Polek powstała według pomysłu zespołu z Ząbkowic Śląskich. Za profesjonalną kreację telewizyjną, radiową, billboardową oraz prasową była odpowiedzialna agencja Touchpoint RC. Agencja hypermedia przygotowała kreację Internetową. To właśnie dzięki ich pomocy powstała oficjalna strona kampanii www.wystarczytakniewiele.pl.
czytaj więcej

Reklama internetowa

Reklama radiowa

Spot TV

Zobacz jak powstał spot telewizyjny

Dobiega końca I edycja Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży MAM HAKA NA RAKA.

W ramach programu przeprowadzono konkurs „Znajdź haka na raka”, w którym młodzież miała za zadanie przygotowywać projekt kampanii społecznej. Zwycięzcą został zespół z III Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława Jagiełły w Ząbkowicach Śląskich.

Na podstawie pomysłu młodzieży została zrealizowana ogólnopolska kampania reklamowa. Od 18 sierpnia przez kolejne 2 tygodnie będzie można zobaczyć ją w mediach: Telewizji Polskiej, na portalu Onet.pl, na bilbordach w całej Polsce oraz usłyszeć na antenie Polskiego Radia.

Sześcioosobowy zespół z Dolnego Śląska w swoim projekcie kieruje przekaz do kobiet, aby przekonać je do systematycznego samobadania piersi. Młodzież posłużyła się prostym hasłem: „Wystarczy tak niewiele…” W spocie telewizyjnym licealiści wykorzystali dłonie kobiet, które poruszają się tak jak przy badaniu piersi. Przekaz jest bardzo sugestywny i czytelny w odbiorze.

„Wierzymy, że prosty przekaz zadziała i kobiety docenią rolę profilaktyki raka piersi” – mówi Jerzy Toczyski, Dyrektor Generalny firmy GlaxoSmithKline, która jest partnerem strategicznym programu. – „W programie Mam Haka na Raka chodzi właśnie o to, by znaleźć prosty, ale i najlepszy przekaz, który zachęci kobiety – matki, siostry, babcie czy żony – do większej dbałości o swoje zdrowie. Jestem przekonany, że zaangażowanie młodzieży jest kluczowe – oni wiedzą jak namówić najbliższych do udziału w badaniach profilaktycznych, a jednocześnie edukują się sami, co pozwala mieć nadzieję, że następne pokolenia będą już znacznie bardziej świadome i odpowiedzialne za własne zdrowie. Jeśli dzięki temu programowi uda się wykryć nowotwór we wczesnej fazie rozwoju nawet w kilku przypadkach i zapobiec dramatom rodzinnym, warto takie działania wspierać i promować”.

„Kampania jest dziełem młodzieży i to jest jej mocną stroną. To pionierski sposób przygotowywania kampanii społecznej na taką skalę. Mam nadzieję, że przyniesie spodziewane efekty” – dodaje dr med. Janusz Meder, prezes Polskiej Unii Onkologii.

Profesjonalnym przygotowaniem kampanii na poszczególne nośniki zajęła się agencja Touchpoint RC. Finalnie hasło zostało rozszerzone i brzmi „Wystarczy tak niewiele… Samobadanie to zapobieganie”. Będzie ją można śledzić na nośnikach reklamy w całej Polsce do końca sierpnia. Przygotowane wizualizacje i nagrania będą dostępne również na stronie internetowej www.mamhakanaraka.pl oraz www.wystarczytakniewiele.pl.

Program „MAM HAKA NA RAKA” jest już od roku realizowany przez Polską Unię Onkologii oraz firmę GlaxoSmithKline. Jego celem jest wykształcenie w polskim społeczeństwie postaw prozdrowotnych dotyczących profilaktyki chorób nowotworowych. Do uczestnictwa w programie organizatorzy zaprosili młodzież ze szkół średnich w całej Polsce. Grupy młodych ludzi aktywnie szerzyły wiedzę dotyczącą chorób nowotworowych w swoich lokalnych środowiskach. W programie wzięło udział ponad 2700 osób. 96 zespołów, które wykazały się największą pomysłowością w prowadzeniu działalności edukacyjnej, zostało zaproszonych przez organizatorów do przygotowania projektu kampanii społecznej promującej profilaktykę raka piersi wśród Polek. Zwycięską kampanię będą mogli obejrzeć wszyscy mieszkańcy Polski.

Honorowy Patronat nad I edycją programu MAM HAKA NA RAKA objęli: Minister Zdrowia, Minister Edukacji, Rzecznik Praw Dziecka oraz Przewodniczący Rady Narodowego Programu Zwalczania Chorób Nowotworowych. Program realizowany jest we współpracy partnerów: Polskiej Unii Onkologii, GlaxoSmithKline, Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA Poland, Polskiego Towarzystwa Oświaty Zdrowotnej oraz Stowarzyszenia Zdrowych Miast Polskich. Do programu włączyły się również licznie stowarzyszenia pacjentów onkologicznych. Portale Onet.pl i Proto.pl, magazyn Press oraz Radio Euro sprawują patronat medialny nad programem.

Ostatnio na forum

  • Rak kręgosłupa – jerzy1234, 17 października 2008 22:44
    Wierzymy czy nie wierzymy, ale łapiemy się każdej możliwości, jeśli w najlepszym…
  • Wykład i Warsztat “O… – imz, 05 października 2008 23:40
    Najnowsze badania wykazują, że odpowiednia dieta może zapobiec wielu rodzajom no…
  • Rak Piersi – ~czesio, 14 września 2008 02:24
    siemankoooo wszystkim, chyba jestem wiekszym szczesciarzem od Was bo widzialem r…