Mam Haka Na Raka – Ogólnopolski program dla młodzieży

0

Temat: Nowotwory układu chłonnego – chłoniaki

Hasło zwycięskiej kampanii: „Przejrzyj chłoniaka”

Autorzy kampanii: Marta Wolska, Marta Stenka, Aleksandra Chybicka, Marta Łukasiewicz, Dorota Piórkowska, Paulina Siekierska III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku

Celem kampanii jest zwrócenie szczególnej uwagi społeczeństwa na uporczywe i długo utrzymujące się objawy, które mogą wskazywać na chłoniaka. Autorzy kampanii chcieli pokazać odbiorcom, jak ważne jest obserwowanie sygnałów, jakie wysyła organizm oraz przekazanie pełnej informacji na ich temat lekarzowi podczas wizyty. W zwycięskim spocie telewizyjnym wykorzystano motyw postaci Sherlocka Holmesa i Doktora Watsona, którzy pracują nad tajemniczą zagadką analizują poszczególne dowody zbrodni – kaszel, świąd, temperaturę i powiększone węzły. W finale spotu, to Doktor Watson, a nie Holmes, demaskuje „sprawcę” – czyli chłoniaka. W ten sposób autorzy kampanii podkreślają, jak ważną rolę w diagnozie nowotworu odgrywa lekarz oraz że w przypadku zaobserwowania niepokojących objawów, to właśnie do niego należy zgłosić się w pierwszej kolejności.

Zwycięski spot telewizyjny:

Zwycięski spot radiowy:

PATRONI HONOROWI: