Zespół Szkół Zawodowych nr 3 im. W.Rzymowskiego w Skierniewicach – Mam haka na raka

0

Działkowa 10 96-100 Skierniewice

O nas

Jesteśmy uczennicami ZSZ nr. 3 im. W. Rzymowskiego w Skierniewicach. Chodzimy do I klasy liceum o profilu biologiczno-chemicznym. A to nasza drużyna: Prof. Alicja Szaleniec- to nasz dobry duszek , kłopoty dla niej to lekki puszek, z Nią lekcja biologii to dla nas podstawa, a przy okazji fajna zabawa. Monika- wiecznie szczęśliwa i zadowolona z życia, smutek to dla niej nie znane uczucie. Dla naszej drużyny cenny nabytek, ponieważ potrafi wypełnić każdy ubytek. Członek szkolnego koła LOP. Justyna- uśmiech nigdy nie schodzi z jej twarzy, zawsze szczera i otwarta. W naszej drużynie jednak ostoja powagi, która zawsze wie co komu radzi. Członek szkolnego koła LOP i kółka biologicznego. Asia- kolejny śmieszek w naszej drużynie z nią nam współpraca milutko płynie. Pracuś z niej niesamowity i dlatego jest członkiem naszej elity. Członek szkolnego LOP-u. Sprawozdanie Jesteśmy uczennicami ZSZ nr. 3 im. W. Rzymowskiego w Skierniewicach. Chodzimy do I klasy liceum o profilu biologiczno-chemicznym. W naszej szkole są również profile takie jak: – Technik Ekonomista – Technik Hotelarstwa – Technik Handlowiec – Technik Usług Gastronomicznych Oraz; Liceum ogólnokształcące w tym: – profil ogólny – profil biologiczno-chemiczny – profil językowy – profil matematyczno-informatyczny – profil matematyczno-geograficzny Przygotowanie do konkursu wymagało od nas dużo czasu, pracy i poświęcenia. Czasem było wesoło, czasem smutno, ale nigdy nie poddałyśmy się i nie poddamy bo my swój cel zawsze osiągamy. Naszym celem przeprowadzenie kampanii wśród młodzieży naszej szkoły. Hasło przewodnie brzmiało: ZWIĘKSZ SWOJĄ ŚWIADOMOŚĆ I MIEJ HAKA NA RAKA!!! Kampania składała się z : – ulotek – plakatów – log – oraz przeprowadzanych przez nas lekcji biologii na temat raka. Plan naszych zajęć: 1. Faza wstępna. Czynności organizacyjne nauczyciela. – sprawdzenie listy obecności – zapisanie tematu zajęć – przedstawienie siebie – zapoznanie z tematem i celem zajęć 2. Realizacja. – Pytania tematyczne. 1. Z czym kojarzy Ci się słowo rak, nowotwór? 2. Jakie rodzaje raków znacie, może z jakimiś się spotkaliście? 3. Które według was są najgroźniejsze? 4. Czy rak oznacza wyrok śmierci? Dlaczego tak twierdzicie? 5. Jak wam się wydaje jak duża jest wiedza na temat nowotworów w naszym społeczeństwie? Dlaczego tak jest? 6. Dlaczego panuje myśl nie pójdę do onkologa bo jeszcze mi coś wykryje. Podsumowanie dyskusji. – przedstawienie materiałów na temat nowotworów, ich objawy i zapobieganie. Na zakończenie wiadomości o białaczce. – Prezentacja o Kindze. – Poruszenie kwestii wiary i nadziei w życiu i podczas choroby. – Dyskusja na temat organizacji zdrowotnych, festynów – Prezentacja Kampania życia – Podsumowanie dekalogiem. – Na zakończenie przeprowadzenie ankiet. – Przy wyjściu rozdanie ulotek profilaktycznych. Treść ankiety: ANKIETA Drogi uczestniku! Uprzejmie prosimy Cię o poświęcenie kilku minut na wypełnienie ankiety. Prosimy o udzielenie szczerych odpowiedzi. Swoje odpowiedzi postaraj się krótko uzasadnić. Pytanie 1 Czy podobało ci się dzisiejsze spotkanie? Tak Nie Pytanie 2 Czy twoim zdaniem pozytywne nastawienie do życia, nadzieja oraz głęboka wiara pomagają w walce z rakiem? Tak Nie Pytanie 3 Czy przedstawione Ci informacje były jasne, czytelne i zrozumiałe? Tak Nie Ciekawe odpowiedzi: – ,,Ta lekcja mi wiele uświadomiła’’ – ,,Dowiedziałem się wiele na temat tej choroby i dużo zapamiętałem z tej lekcji, ponieważ była prowadzona w ciekawy sposób i dziewczyny były dobrze przygotowane’’ – ,,Podobało mi się bardzo, aż się łezka w oku zakręciła… Dziewczyny po prostu gratuluje.’’ – ,,Wiadomości przekazywane przez nasze rówieśniczki dotarły do głębi serca…’’ – ,, Tak, podobało mi się, gdyż to co zobaczyłam i usłyszałam dało mi dużo do myślenia i teraz będę inaczej patrzeć na świat’’ – ,,Prezentacje były wzruszające, a informacje ważne. Dziewczyny dobrze się przygotowały, było widać efekty’’ Projekt ulotki: Co to jest rak? Rak- jest to niepoprawna tkanka, która rozrasta się nadmiarze w sposób niekontrolowany przez Twój organizm. Jak się dzielą: NOWOTWORY – łagodne -złośliwe ( tym raki i mięsaki) Jak walczyć z rakiem? – zapobiegać rozwojowi – skutecznie leczyć; poprzez wczesne wykrycie Dekalog zdrowego stylu życia 1. Nie pal papierosów (ok. 30 % zgonów w Polsce jest przez palenie) 2. Nie pij alkoholu (picie alkoholu zwiększa ryzyko np. raka jamy ustnej, krtani) 3. Unikaj nadmiernego kontaktu z promieniami UV (zbyt długie przebywanie na słońcu grozi rakiem skóry) 4. Dbaj o kondycje fizyczną. (minimalna ,,dawka’’ to 30 min 3 razy w tygodniu) 5. Unikaj otyłości ( otyłość to jedna z przyczyn wielu chorób przewlekłych, oraz raka nerki, okrężnicy) 6. Zdrowo się odżywiaj ( jedz co najmniej 5 razy dziennie owoce i warzywa) 7. Unikaj żywności konserwowanej. 8. Szczep się przeciw wirusowi HPV (zarówno chłopcy jak i dziewczęta) 9. Staraj się regularnie badać, oraz wykonywać samo badanie. 10. Nie rozpoczynaj zbyt wcześnie współżycia. Najczęściej występujące objawy: – guzy, zgubienia – powiększone węzły chłonne – osłabienie, często podwyższona temperatura – niekontrolowane chudnięcie – owrzodzenia ciała – przebarwienia skóry Wnioski: Takie spotkania są potrzebne wśród młodzieży, ponieważ młodzi ludzie uświadamiają sobie wiele informacji na temat tej choroby i po takich spotkaniach wychodzą z tzn. ,,minimum onkologicznym’’, co się na pewno w życiu przydaje. Nasza kampania społeczna zostanie jeszcze przeprowadzona w skierniewickim

Urzędzie Sanepidu.

Galeria

Nasza drużyna (Zespół Szkół Zawodowych nr 3 im. W.Rzymowskiego w Skierniewicach)

Asia, Monika, Justyna (Zespół Szkół Zawodowych nr 3 im. W.Rzymowskiego w Skierniewicach)

Tutaj możesz zaprezentować swój Zespół, który bierze udział w Programie MAM HAKA NA RAKA, a także zamieścić Wasz projekt konkursowy „Znajdź haka na raka”. W poniższym polu wprowadź kod dostępu Waszego Zespołu i kliknij przycisk „zaloguj”.

zaloguj