III Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Katowicach – Mam haka na raka

0

http://www.mickiewicz.katowiec.pl

Mickiewicza 11 40-092 Katowice

O nas

My – uczniowie Mickiewicza, a nasza mowa Parafrazuje wieszcza sławne słowa: „Serce ustało pierś lodowata, Ścisnęły się usta i oczy zawarły, tragedia taka; Na świecie jeszcze, lecz już nie dla świata! Cóż to za człowiek? – umarły na raka…” Dlatego dziś stajemy razem do boju. Raku! Zostawże nas w spokoju.

Nasza grupa postawiła sobie za zadanie rozpropagować szeroko pojętą profilaktykę przed chorobami nowotworowymi. Jest to jedna z niewielu dziedzin z medycyny, z którą większość uczonych nie może sobie poradzić od wielu lat. Podstawowy cel naszej ekipy ma uświadomić wielu ludziom, że niektórym chorobom nowotworowym można przeciwdziałać kulturą zdrowotną – profilaktyką. Społeczeństwo polskie w stosunku do innych rozwiniętych krajów świata wydaje się być wysoce zacofane w tej materii. Ponieważ jesteśmy klasą biologiczno-chemiczną, szczególnie nam leży na sercu, aby wpajać naszemu pokoleniu nie tylko nowe odkrycia i osiągnięcia w zakresie biologii molekularnej, inżynierii genetycznej czy immunologii klinicznej, ale wpajać zasady prawidłowego jestestwa i pokazać, z jakimi zagrożeniami ludzkość wkroczyła w XXI wiek.

Galeria

Oto nasza ekipa 🙂 Mickiewicz czuwa nad nami… 😉

Nasze wspaniałe liceum. Widać piekną rozetę , znajdującą się w zabytkowej auli.

Firmowy plakat Kampanii Społecznej zawisł w centralnym miejscu w szkole, czyli obok sekretariatu

Ogłoszenie o konkursie na plakat

Dla urozmaicenia i zwiekszenia zainteresowania inna wersja plakatu informacyjnego o konkursie

Plakatami pokryliśmy dużą powierzchnię ścian i okien w szkole…

Jeszcze jedno stanowisko plakatowe…

Wyruszamy w podróż autobusami i tramwajami KZK GOP, aby rozklejać plakaty i rozdawać ulotki…

Podczas akcji autobusowo-tramwajowej mamy ubrane własnoręcznie wykonane koszulki firmowe.

Do autobusów i tramwajów wsiadaliśmy z Panem Tomaszem Musiołem, pracownikiem KZK GOP oddelegowanym specjalnie do sprawowania opieki nad przebiegiem akcji. W pudle mamy 2000 ulotek do rozdania i 100 plakatów do rozwieszenia.

Oczekując na przesiadkę, rozdajemy ulotki promujące badania na przystankuprofilaktyczne (mammograficzne i cytologiczne)

Zainteresowanie ulotkami jest duże.

Cieszy nas, że ludzie okazują zainteresowanie.

Dalej rozdajemy ulotki.

Przesiadka.

W autobusie.

Rozwieszamy plakaty w autobusie…

…rozwieszamy…

…rozwieszamy…

No i zawisł plakat…zresztą w wielu autobusach i tramwajach naszego regionu.

Kampania w środkach transportu trwa..

Podróży “misyjnej” ciąg dalszy…

Ciągle w drodze…

Jesteśmy już bardzo zmęczeni, ale działamy dalej…

Aura nam nie pomaga, jest śnieg i mróóz. No, cóż – 20. grudnia to przecież normalne

W poczuciu dobrze spełnionego obowiązku żegnamy przyjazne tramwaje i autobusy, w których rozdaliśmy wszystkie ulotki i przyleiliśmy plakaty

Nasza Kampania prowadzona w środkach komunikacji została dostrzeżona przez media – pisano o nas w Dzienniku Zachodnim z 21 grudnia 2007

Happening na ulicy Stawowej – 20 grudnia 2007

Happening na ulicy Stawowej – 20 grudnia 2007

Happening na ulicy Stawowej – 20 grudnia 2007

Kasia i Natalia przygotowały koszyk z cukierkami “RACZKAMI”- otrzyma je każdy przechodzień, który złowi na wędke raka.

Przygotowanie stanowiska do połowu raka…

Przygotowanie stanowiska do połowu raka…ciąg dalszy

Baner “kampanijny” w akcji

Baner “kampanijny” w akcji

Baner “kampanijny” w akcji

Baner “kampanijny” w akcji

Wzbudzamy zainteresowanie …

Pierwszy poławiacz próbuje złowić raka – zarzucił właśnie “HAKA”

Uało się – rak zawisł na haku.

Happening na ulicy Stawowej w Katowicach trwa…

Kolejny poławiacz raka.

Obiekt pożądania happeningowych poławiaczy…

Maciek wytrwale, pomimo mrozu, filmuje nasze działania.

Ola ma jeszcze dużo cukierków…, ale przecież happenning dopiero nabiera tempa.

Chętnych do łowienia raka wciąż przybywa…

I jeszcze jedno ujęcie poławiacza raka.

Szczęśliwy poławiacz, w prawej ręce złowiony rak, w lewej RACZEK – cukierek w prezencie od nas.

Zainteresowanie happenningiem przeszło nasze oczekiwania – rozdaliśmy blisko 2000 ulotek.

Happeningiem zainteresowała się prasa. Fotoreporter Dziennika Zachodniego wykonuje zdjęcia.

O naszym happeningu napisali w Dzienniku Zachodnim z 21 grudnia 2007

Gazeta Wyborcza Katowice zamieściła informację ze zdjęciem o naszym happeningu.

Baner kampanijny w szkole. Robert prezentuje “firmową” szulkę naszej kampanii

Jeden z plakatów konkursowych.

Maciek dokumentuje przebieg kampanii, czasem musi odpocząć.

Robert też utrwala nasze działania – teraz utrwalamy Roberta.

W poszukiwaniu fachowców trafiliśmy do…

Pracownia kolonoskopii Katedry i Kliniki Gastroenterologii Śląskiego Uniwersytetu Medycznego – dr n. med. Bolesław Jasiński wykonuje badanie przesiewowe w kierunku raka jelita grubego.

Prof. M. Hartleb udodtępnił nam fachowe czsopisma.

Interesujący artykuł prof. M. Hartleba przeczytaliśmy jednym tchem..

Artykuł Pani A. Barczyk o mammografii też wzbudził nasze zainteresowanie

str. 2. artykułu..

Obiecaliśmy (dotrzymując obietnicy), że rozreklamujemy badania profilaktyczne w kierunku raka jelita grubego …

…i mammografii.

Uzyskaliśmy zgodę na rozwieszeniae naszych plakatów w różnych miejscach w obiektach Ślaskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach

Plakat w Śl.UM

Plakat w Śl. UM

Plakat w Śl. UM

Plakat w Śl. UM

Plakat w Śl. UM

Plakat w Śl. UM

Plakat w Śl. UM

Przygotowaliśmy naszą reprezentacyjną aulę na szkolenie

Przygotowaliśmy naszą reprezentacyjną aulę na szkolenie

Ostatnie uzgodnienia Kasi i Piotra przed rozpoczęciem szkolenia dla uczniów i nauczycieli III LO

Piotrek otwiera sesje szkoleniową…

Pan Krzysztof Nowosielski, ginekolog, pracownik Śl.U. M rozpoczyna fascynujące rozważania na temat nowotworów…

Pan Krzysztof Nowosielski, wykład..

Pan Krzysztof Nowosielski, wykład..

Pan Krzysztof Nowosielski, wykład..raz jeszcze.

Słuchacze wpatrzeni i zasłuchani podczas wykładu.

Dawno nie słuchano “występów”z takim zainteresowaniem.

Podczas szkolenia 4 stycznia 2008 pojawił się fotoreporter i dziennikarz z GOŚCIA NIEDZIELNEGO. Artykuł o naszej kampanii ukaże się dopiero w następnym numerze, który trafi do sprzedaży 17 stycznia 2008

Tutaj możesz zaprezentować swój Zespół, który bierze udział w Programie MAM HAKA NA RAKA. W poniższym polu wprowadź swój kod dostępu i kliknij przycisk „zaloguj”. Umożliwi to edycję krótkiej informacji tekstowej o Waszym zespole, dodawanie/usuwanie zdjęć w galerii, a także zamieszczanie dokumentacji z działalności edukacyjnej Waszego Zespołu.

zaloguj