Czynniki ryzyka i zapobiegania

0

Przyjęcie zdrowych nawyków, unikanie narażenia na czynniki ryzyka, jest głównym sposobem zapobiegania nowotworom i innym chorobom, takim jak układ sercowo-naczyniowy, przewlekły układ oddechowy, nerki i cukrzyca. Znajomość czynników, które zwiększają ryzyko zachorowania na te choroby, pozwala ludziom ich uniknąć, poprawiając jakość życia i zmniejszając ryzyko zachorowania.

Głównymi czynnikami ryzyka są palenie tytoniu, niezdrowa dieta i spożywanie alkoholu. Promieniowanie, infekcje, narażenie zawodowe na czynniki rakotwórcze i siedzący tryb życia są również związane z rakiem. Czynniki zakaźne Zakażenie niektórymi typami wirusów, takich jak wirusowe zapalenie wątroby typu B i C, herpeswirus typu II i wirus brodawczaka ludzkiego HIV, zwiększa ryzyko zachorowania na raka

.Niezdrowe jedzenie Wiele pokarmów jest związanych z procesem rozwoju raka, zwłaszcza piersi, okrężnicy (jelita grubego), odbytnicy, prostaty, przełyku i żołądka. Spożycie alkoholu Spożywanie alkoholu wiąże się nie tylko z rozwojem różnych typów nowotworów, ale także z ponad 200 chorobami (sercowo-naczyniowymi, psychicznymi i wątrobowymi).

Unikaj narażenia na czynniki rakotwórcze w pracy.
Czynniki chemiczne, fizyczne i biologiczne lub ich kombinacje są dobrze znanymi przyczynami raka związanego z pracą, a unikanie lub zmniejszanie narażenia na te czynniki byłoby idealne i pożądane. Ale aby to się udało, konieczne jest zaangażowanie wszystkich zaangażowanych w różne procesy pracy w celu opracowania planów zapobiegania chorobom pracowników. Niezbędne jest również wdrożenie przepisów nakazujących i monitorujących zastępowanie czynników rakotwórczych w pracy zdrowszymi, gdy taka alternatywa już istnieje.

Około jedna trzecia zgonów z powodu raka jest związana ze złymi nawykami, takimi jak palenie tytoniu, nadużywanie alkoholu i tłuste jedzenie. Kilka wskazówek może pomóc ci żyć zdrowszym życiem. Czy wiesz, że może zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka? Tak, możesz! Niektóre badania wykazały, że około jedna trzecia zgonów z powodu raka jest związana z niezdrowym stylem życia, takim jak palenie tytoniu, nadmierne spożywanie alkoholu, diety wysokotłuszczowe i brak aktywności fizycznej. Zmiana tych nawyków to ważny krok.

Staraj się dobrze spać, ponieważ sen ma kluczowe znaczenie dla utrzymania układu odpornościowego i pomagania Twojemu umysłowi i ciału w regeneracji po codziennym stresie. Istnieje kilka sposobów na promowanie dobrej jakości snu. Gęstość materaca i jakość poduszki powinny być adekwatne do Twojej wagi i wzrostu, aby uniknąć bólów głowy i problemów z plecami.

Kofeina zaburza sen i należy unikać spożywania pokarmów zawierających tę substancję od późnego popołudnia. Ćwiczenia fizyczne należy wykonywać rano lub po południu, nigdy wieczorem. Podczas tych czynności organizm wytwarza dużo endorfin, które napełniają nas energią i nie pozwalają zasnąć. Kolejną ważną wskazówką jest relaks przy książce lub muzyce, która cię uspokaja, dając mózgowi znać, że nadszedł czas na sen.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj